torsdag 10. februar 2011

Matprat

Nå har jeg bodd her i San Diego i omtrent seks uker, og det er tid for en rask oppsummering av tilværelsen. Leiligheten er knallbra, har god beliggenhet og tilgang til grill, treningsstudio, basseng og jacuzzi, som definitivt er et pluss. Jeg bor tilfeldigvis med to andre nordmenn, og om ei uke flytter det antageligvis inn ei jente til(som vi ikke vet hvem blir). På treningsrommet er det sjelden flere enn én person til, så jeg benytter anledningen til å stadig teste ut nye apparater. (Bildene er desverre sensurert…)

Det er mange nordmenn her, og en stor del av dem jeg har blitt kjent med kommer fra nettopp NTNU. Vi har hatt flere kjekke ”norgeskvelder”. For ikke å nevne Taco Tuesdays som arrangeres hver tirsdag på et utested her på Pacific Beach. Billig taco og billige margarithas er ikke å forrakte, og er veldig populært blant den norske banden.

Sunday Super Bowl er nesten for helligdag å regne her i USA, og den feiret jeg passelig nok hos en amerikaner. Omtrent 20 gjester pluss foreldrene og naboer. Det var kylling i bbq-saus, rosa glaserte kaker og beer pong*. Kampen var sånn passelig spennende, og riktig nok var reklamene og pauseunderholdningen minst like spennende. Assosiasjoner til MGP… Kvelden ble avsluttet med bålbrenning på stranda under stjerneklar himmel, med utsikt helt til Tjihuana i Mexico. Rett og slett fantastisk!

*Den klassiske leken beer pong kan du lese mer om her

Illustrasjonsbilde av amerikansk fotball!

På skolen er det ganske mye å gjøre, men det går selvfølgelig i perioder. Når hjemmelekser og semesterprøver kommer oppå hverandre blir det noen lange skoledager- og kvelder, mens andre dager er jeg helt uten forelesninger og lekser, og kan bruke tida på for eksempel shopping i Fashion Valley eller sykkeltur ut til stranda. Uansett er det lett å være lenge på skolen når man har fem fastfood-restauranter å velge mellom. Mat er jo så billig her(og utvalget er stort!). Det er ikke så veldig ofte at middagen blir laget fra bunnen for å si det sånn, men når jeg først slår til kan det for eksempel se slik ut: 

Suppe på boks!!! Kjapt, trygt og billig.

Lunsj på skolen ser gjerne slik ut:
Deilig fisketaco. Er den toppet med ost eller salat montro?

Mens lunsj på stranda ser slik ut:
Det er gratis påfyll av drikke. Alltid.


Jeg og Cecilie(fra klassen min på NTNU) deler en søt bil. Den kan kjøre mange mil, og sparer oss mye tid til og fra skolen. Og etter turen på verksted er den mer sparsommelig på bensinen! Her får den en real vask:

En Hyundai Elantra 98-modell.

Og hvis du lurte, ja, det er et deilig vær her. Det er egentlig vinter og litt kjølig(alt er relativt), men når dagene går slik [været i San Diego i dag], er det like å klage på.

Gå forsiktig på holka da folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar