søndag 2. januar 2011

Fra julebrus til palmesus

Ute skinner sola, og kolibriene summer. Jeg har kommet trygt fram til San Diego, og har flyttet inn i leiligheten i Diamond street. Den er svær, lys og amerikansk. Og vasken er på gangen. Møbelangre.

Til høyre er det bilde av ei gate i nabolaget. Det slår meg at palmer er hakket kulere enn bjørk.

På denne tiden av året får man følelsen av et mildt norskt mai-vær. Jeg gleder meg til det blir litt varmere.


Langs stranda var det populært å spasere. Folk ser ut til å ha en bred oppfatning av hva "kjølig" betyr. Du vet du er i California når sandaler og boblejakke er en vanlig kombinasjon.

I mårra er det første skoledag. Da skal jeg farte rundt mellom ulike forelesninger og håpe på å få professorens underskrift, slik at jeg kan få ta faget. Det blir passelig spennende.

Godt nyttår!

2 kommentarer:

  1. Bra å høre at alt er bra, og godt nytt år hilsen oss i nedsnødde dr. sands veg :-)

    SvarSlett
  2. kor arti mæ den merkelige kombinasjonen. Her e dæ likens: thongs og boblejakke. Også Uggs mett på sommarn då..:S e fliræ kvar gång e ser dæ:p

    SvarSlett